loading...
کانون هواداران منچستر سیتی-Official Manchester City Website
امکانات سایت


Reza بازدید : 412 چهارشنبه 05 شهریور 1393 نظرات (0)
منچسترسیتی در فصل جدید لیگ برتر انگلستان با حفظ مهره های اصلی و کلیدی خود و خریدهایی هوشمندانه، همچنان شانس اول قهرمانی در لیگ جزیره است.

اگر نشانه های قهرمان شدن این است که در حالی که در بهترین شرایط خود قرار ندارید، پیروزی شوید؛ بنابراین منچسترسیتی کاملا می تواند از عنوان خود در لیگ برتر دفاع کند." این قسمتی از صحبت های برندن راجرز پیش از رویارویی  شاگردانش با سیتی بود. اظهار نظری که با واکنش مانوئل پیگرینی مواجه شد و او با این موضوع به طور کامل مخالف بود. "من در کنفرانس خبری گفتم که این بازی ها شش امتیاز دارند. زمانی که شما در خانه بازی می کنید، این موضوع بسیار مهم است که در برابر تیم های بزرگ امتیازات را از دست ندهید. لیورپول تیم بزرگی است و تا پایان فصل برای قهرمانی در لیگ برتر خواهد جنگید." 

کلمه جالبی که پیگرینی از آن استفاده کرد "مهم" بود. سیتی با سه گل رقیب مستقیم خود را شکست داد تا شرایط را برای خود ثابت نگه دارد و هشداری را به رقبا دهد. در واقعا چیز خاصی میان این دو تیم در شبی که منچسترسیتی قهرمان شد نبود، اما دوشنبه شب، تفاوت میان این دو تیم با نبود سوارز آشکار شد. هر دو تیم در دفاع خود را تقویت کرده بودند. خرید آلبرتو مورنو و دژان لاورن اما نتوانست در شب بارانی منچستر سد محکمی برای مهاجمان سیتی باشد. اسفتان یووتیچ در بازی دوشنبه شب توانایی های خود را کاملاً در معرض نمایش گذاشت و سرخیو آگوئرو نیز تنها 23 ثانیه پس از ورود به زمین موفق به گل زنی شد، اما در طرف مقابل سوارزی نبود که معادله را برابر کند و لیورپول را نجات دهد. مهاجم سیتی از معدود مهاجمانی بود که می توانست با سوارزِ لیورپول برابری کند، اما این درحالی است که سیتی این جواهر خود را نگه داشت و لیورپول نتوانست در برابر پیشنهاد 75 میلیون پوندی بارسلونا مقاومت کند. پیگرینی پس از پیروزی دو شنبه شب شاگردانش گفت:"سرخیو برای ما بسیار خاص است." در طرف مقابل اما راجرز نیز اظهار داشت:"لوییس رفته است، او دو سال فوق العاده را برای ما رقم زد." و این درحالی بود که وی به سوالات خبرنگاران در مورد بالوتلی یا پاسخ واضحی نمی داد و یا به طور کلی از پاسخ دادن طفره می رفت. 

ثبات دلیلی است که سیتی پس از مانچینی به دنبال پیگرینی رفت. هدف بعدی باشگاه این است که تا حدی پیشرفت کند که بتواند از عنوان خود در لیگ برتر دفاع کند، کاری که تنها چهار باشگاه منچستریونایتد، ولوور همتون واندررز، لیورپول و چلسی از سال 1955 تا کنون موفق به انجام آن شده اند. مانچینی هرچند قهرمان انگلستان شد، اما در دفاع کردن از عنوان خود حتی با داشتن بازیکنانی مانند بالوتلی و بدون محدودیت در خرید ناکام بود، بنابراین پیگرینی استخدام شد تا کار نا تمام مربی ایتالیایی را به اتمام برساند. اوج گرفتن یووتیچ پس از مصدومیتش طلایی بود، اما پیگرینی اعتقاد دارد که همه این اتفاقات با برنامه پیش رفته و از قبل تعیین شده بودند. وی در این باره گفت:"من نمی دانم او برای ما مانند یک خرید جدید است یا نه؛ من تکرار می کنم، ما به چهار مهاجم نیاز داریم." 

لیورپول در عمق خود مشکل دارد، چیزی که در فصل گذشته نیز مانع این تیم برای قهرمانی پس از 24 سال شد. در لیگ قهرمانان اروپا اما راجرز نه بازیکن را به لیورپول اضافه کرد، اما باز هم مشکل لیورپول در عمق قابل مشاهده بود. لیورپول با دفاعی جدید پا به میدان گذاشته بود و البته با این دفاع جدید، سمت چپ را به سیتی و فرناندو واگذار کرده بود، کسی که به تازگی به سیتی اضافه شده است و کیفیت خود در خط میانی را نشان داده است. در کنار خریدهایی چون فرناندو، مانگالا، فرانک لمپارد، ویلی کابایرو به سیتی اضافه شده اند و این تیم موفق شد علیرغم داشتن محدودیت مالی، به خوبی از پول خود استفاده کند. سیتزن ها همچنین با تمدید قرارداد بازیکنانی چون ونسان کمپانی، آلکساندرا کلاروف، داوید سیلوا، ادین ژگو و آگوئرو کار خود برای دفاع از عنوان قهرمانی و نتیجه گیری در اروپا را شروع کردند. همچنین با تقویت آکادمی و انجام کارهای زیربنایی، شرایطی برای منچسترسیتی فراهم شده است که این تیم در همه بازی ها، با نهایت امتیاز زمین را ترک کند و به پیروزی برسد. پیگرینی هم چنین در بخش دیگری از صحبت های خود که با این موضوع نیز در ارتباط است نیز گفت:"ما به تمام ترکیب نیازمندیم؛ در سه هفته اول ما تنها یک بازی در هفته را انجام می دهیم، پس از آن یک توقف بین المللی را در پیش داریم و پس از آن نیز در 20 روز 7 بازی را انجام خواهیم داد. این مووضع خیلی سخت است و من خوشحالم که توانستیم در این بازی هم پیروز شویم."


چلسی پس از گذشتن بیشتر از دو سوم فصل نقل و انتقالات قوی تر به نظر می رسد، درحالی که مشکلات خط دفاعی آرسنال در بازی این تیم در برابر اورتون مشخص شد و منچستریونایتد نیز، علیرغم تزریق آنخل دی ماریا و شاید آرتور ویدال به ترکیب خود احتمالاً باید در فصل آینده به دنبال موفقیت باشد. راجرز نیز در مورد خرید بازیکنان گفت:"شما بازیکنان را می خرید اما این موضوع وضعیت شما را ضمانت نمی کند."

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    حامیان ما...

    آمار سایت
  • کل مطالب : 768
  • کل نظرات : 3912
  • افراد آنلاین : 37
  • تعداد اعضا : 579
  • آی پی امروز : 134
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 172
  • باردید دیروز : 38
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,118
  • بازدید ماه : 1,118
  • بازدید سال : 29,784
  • بازدید کلی : 1,762,110
  • کدهای اختصاصی