loading...
کانون هواداران منچستر سیتی-Official Manchester City Website
امکانات سایت


Reza بازدید : 1257 سه شنبه 22 مهر 1393 نظرات (1)
در راستای ارزیابی و تحلیل برخی از خریدهای بزرگ تابستانی باشگاه های اروپایی، این یادداشت به قلم لیام تومی، به بررسی شرایط فرانک لمپارد در منچسترسیتی می پردازد.

بعد از 13 سال حضور موفق در جمع آبی های شهر لندن، مورینیو و مسئولین باشگاه چلسی دیگر تمایلی به همکاری با فرانک لمپارد نداشتند و این بازیکن برای ادامه فعالیت حرفه ای خود راهی نیویورک سیتی شد ولی به یکباره طی فعل و انفعالی عجیب، اعلام شد که لمپارد تا ژانویه برای رقیب اصلی چلسی، بر سر عنوان قهرمانی بازی خواهد کرد. در این یادداشت به بررسی تاثیر حضور لمپارد در منچسترسیتی خواهیم پرداخت:

گذشته

 بعد از اینکه پیوستن او به نیویورک سیتی قطعی شد، شایعه هایی در مورد بازگشت لمپارد به لیگ برتر به گوش می رسید. اولین باشگاهی که تمایل به جذب او داشت، کوئینز پارک رنجرز بود که هری ردنپ، برای به خدمت گرفتن وی تلاش کرد. اما لمپارد گفت: "برایم بسیار سخت است، که برای باشگاهی بازی کنم که تا این حد به استمفورد بریج نزدیک است."

او تلاش می کرد خود را آماده نگاه دارد چرا که هنوز 8 ماه تا شروع لیگ آمریکا باقی مانده بود. وقتی که از از مدیر باشگاه نیویورک سیتی سوال شد که آیا لمپارد نیز مانند داوید ویا به صورت قرضی به ملبورن سیتی خواهد رفت وی پاسخ داد: "چندین گزینه را بررسی می کنیم."

در کمتر از دو هفته، آبروهای زیادی در شرق لندن بالا رفت و طرفداران چلسی شوکه شدند، چرا که پیگرینی اعلام کرد که لمپارد با قراردادی قرضی و شش ماهه به این تیم ملحق خواهد شد. سرمربی شیلیایی به خبرنگاران گفت: "او می داند که ما یک تیم بسیار خوب هستیم، بازیکنان زیادی در پست او داریم. فرانک یک بازیکن دیگر است. بازی های زیادی در پیش داریم، به خصوص در لیگ قهرمانان، بنابراین وجود او برای تیم ما بسیار مهم است."

شاید این اتفاق اندکی عجیب باشد، ولی در واقع این قرارداد برای هر دو طرف مناسب است. بر طبق قرارداد، نیویورک سیتی پس از 6 ماه بازیکن خود را با شرایط خوب و آماده از منچسترسیتی پس می گیرد و پیگیرینی نیز در این مدت صاحب یک بازیکن بزرگ و حرفه ای در میانه زمین شده است. همچنین سیتی اکنون یک بازیکن انگلیسی دیگر نیز دارد تا طبق قوانین لیگ قهرمانان اجازه بازی را در تورتمنت اروپایی داشته باشد. شاید این آخرین فرصت لمپارد باشد تا بار دیگر توانایی های خود را ثابت کند.

وی در مورد ترک چلسی گفت: "اگر چلسی به من یک پیشنهاد یک ساله دیگر می داد، قطعا در این تیم می ماندم. دلیلی نداشت که من چلسی را ترک کنم."

حال

لمپارد اصرار دارد که نمی داند تماس چه کسی موجب رفتن او در چلسی شد، ولی میل دارد به تصمیمی که آن ها گرفته اند احترام بگذارد و همچنین از آن ها تشکر کند که رفتن او به سیتی را درک کردند. مردان ژوزه مورینیو در این فصل شروعی فوق العاده داشته اند. در حالی که 7 بازی انجام داده اند 5 امتیاز از تیم دوم جلو هستند و با فابرگاس، جانشین خلف لمپارد در میانه زمین را پیدا کرده اند.

تنها چیزی که رکورد صد در صد پیروزی چلسی در این فصل را تحت تاثیر قرار داد. بازی آن ها مقابل منچسترسیتی بود، زمانی که بهترین گلزن تمام تاریخ چلسی، در ورزشگاه اتحاد برای سیتی وارد زمین شد، و با تک گلی که زد، یک تک امتیاز ارزشمند را برای سیتیزن های ده نفره کسب کرد تا مانع از ایجاد اختلافی 8 امتیازی تیمش با چلسی شود.

بعد از بازی لمپارد گفت نمی تواند احساس خود و هواداران را قبل و بعد از زدن گل را بیان کند. ژوزه مورینیو  کمتر احساسی شد و گفت: "فرانک لمپارد بازیکن منچسترسیتی است. وقتی او تصمیم گرفت به تیم رقیب برود، داستان های عاشقانه به پایان رسید."

هفته بعد مقابل هال سیتی، دوباره در نیمه دوم به میدان آمد و با بازی خوب و گلی که زد دوباره به سیتی کمک کرد. همچنین در بازی لیگ کاپ مقابل شفیلد نیز دو گل از هفت گل تیمش را به ثمر رساند. چهار حضور از شش حضور لمپارد برای سیتی به صورت یار جانشین وارد زمین شد ولی هنوز شم گلزنی خود را در کنار توانایی بالایی بازی سازی، حتی در 36 سالگی، نشان می دهد. این نشان دهنده این است که وجود لمپارد می تواند برای پیگیرینی بسیار تعیین کننده و تاثیر گذار باشد.

آینده

برای بازیکنانی که در میانه 30 سالگی هستند، نمایش های پر فراز و نشیب امری عادی است ولی لمپارد نشان داده است که همیشه روندی ثابت دارد و در هر بازی تاثیر گذاری خود را نشان می دهد. قدرت بازیسازی و توانایی رهبری لمپارد به علاوه شم گلزنی بالایی او، فاکتورهای مهمی هستند که این بازیکن را تبدیل به یک بازیکن مهم برای پیگیرینی می کند و مسلما ادامه حضور لمپارد نقشی تعیین کننده در نمایش های سیتی در این فصل خواهد داشت. اما مهمترین چالش پیش روی سیتی این است که لمپارد در 1 ژانویه باید به تیم خود بازگردد.

لمپارد در مورد قرارداد قرضی خود با سیتی گفت: "امتحان و چالشی جدی در دوران بازیگری ام را مقابل خود  نمی بینم. من در اینجا تا یک ژانویه هستم. بنابراین روی این تمرکز می کنم و پس از آن خواهیم دید در آینده چه اتفاقی رخ می دهد."

پیگیری تمایل بسیاری دارد تا لمپارد را حداقل در تا اواخر فوریه در اتحاد نگه دارد زیرا که یحیی توره باید برای حضور در جام ملت های آفریقا راهی کشور خودش شود و جای خالی او می تواند با حضور لمپارد پر شود.لیگ MLS نیز تا پیش از ماه مارچ آغاز نمی شود و اگرچه سرمربی نیویورک سیتی هرگونه شایعه ماندن لمپارد در سیتی را تا سال 2015 رد می کند ولی احتمال ماندن لمپارد در سیتی نیز بسیار بالا است.

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمدرضا سیدمحمدی در تاریخ 1393/08/07 و 8:59 دقیقه ارسال شده است

دوست عزیز شما پیام دادید برای تبادل بنر
قبول می کنیم بنرتون رو بفرستید تا ما هم بنرمون رو برای شما بفرستیم


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    حامیان ما...

    آمار سایت
  • کل مطالب : 768
  • کل نظرات : 3912
  • افراد آنلاین : 32
  • تعداد اعضا : 579
  • آی پی امروز : 150
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 185
  • باردید دیروز : 75
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 260
  • بازدید ماه : 260
  • بازدید سال : 28,926
  • بازدید کلی : 1,761,252
  • کدهای اختصاصی