loading...
کانون هواداران منچستر سیتی-Official Manchester City Website
امکانات سایت


Reza بازدید : 1200 چهارشنبه 26 آذر 1393 نظرات (1)
من سیتی نیوز-اکنون که دو بازی با "دشمن قدیمی"؛ یعنی بارسلونا، در لیگ قهرمانان انتظار آبی ها را می کشد، هواداران می توانند به آرامی به استقبال سال جدید بروند.

چه نکات مثبتی تا اینجای فصل در سیتی دیده ایم؟ چه نکات مخربی می توانند تلاش ها و آرزوهای این تیم را از بین ببرند؟ بررسی مان را با مشکلات سیتی آغاز می کنیم:

1. همسترینگ های شیشه ای کمپانی

آیا بهتر است پیگرینی کاپیتان خود را در پارچه کتانی گذاشته و برای بازی های بزرگ آتی او را نگه دارد یا اینکه مانند هفته پیش، زودتر از موعد او را به بازی بفرستد و شاهد مصدومیت همسترینگ دیگری مانند مصدومیت اش برابر لستر باشد؟ اگرچه مانگالا و دمیکلیس تلاش مناسبی برای بازی در کنار هم در نبود کاپیتان کرده اند، اما واضح است که پیگرینی به دنبال تشکیل زوج کمپانی-مانگالا است. شاید بعضی ها بگویند که دمیکلیس و مانگالا در کنار هم بهتر از زمانی بوده اند که در کنار کاپیتان بلژیکی خود بازی کرده اند، اما این دو اکنون تا زمان بهبودی کامل کمپانی، چند هفته ای فرصت تمرین دارند.

2. سفر قریب الوقوع یحیی توره به جام ملت های آفریقا

نبود او مشکلی است که هر دو سال یک بار باعث به هم ریختن برنامه های مربی می شود اما باز هم این مشکل یک نکته مثبتی در خود دارد، چرا که زوج فرناندینیو-فرناندو در رم فوق العاده ظاهر شد. بعضی می گویند که یحیی در مناطق تهاجمی بهتر ظاهر می شود و بهتر است که این دو پشت سر او به تخریب بازی حریف بپردازند. اکنون که در فصل سرما هستیم و بازی ها نیز به هم نزدیک اند، بهترین زمان برای استفاده از این دو هافبک در کنار هم است.

3. غیبت سرخیو آگوئرو

صدالبته نبود این بازیکن آرژانتینی به توانایی سیتی در تخریب حریفان، آسیب زده است. بر همه واضح است که تیمی با حضور آگوئرو (با 14 گل زده در لیگ) باعث ایجاد رعب و وحشت در هر دفاعی می شود. اما بدون حضور او، سیتی در خط حمله برّنده نبوده، خطرسازی، تحرک و در کل تأثیر کم تری داشته است. هرچه سریع تر شاهد بازگشت او باشیم، بهتر است، در غیر این صورت خرید کریسمس باید به هدایایِ اندکی گران تر معطوف شود.

4. نبود پوشش در خط حمله

با یک استوان یووتیچی که به راحتی مصدوم می شود، ادین ژکویی که گاه گاهی موتورش خاموش می شود و خوزه آنخل پوزوی 18 ساله ای که آنقدر جوان است که نمی توان به مدت زیادی به او اعتماد کرد، مشخص می شود که با حذف آگوئرو از معادلات، سیتی در خط حمله دچار کمبود می شود. خریدن یا نخریدن، مانوئل! این سوالی است که باید در کریسمس به آن پاسخ دهی.

صدالبته دلایل بسیاری برای اهالی آسمان آبی وجود دارد که با نزدیک شدن فصل جشن و پایکوبی، خوش بین و خوشحال باشند. در زیر تعدادی از این دلایل را بررسی کرده ایم که توازن بحث حفظ شود:

1. بازگشت داوید سیولا

چقدر دیدن دویدن سیلوا در استادیو المپیکوی شهر رم لذت بخش بود. آن حجم بالای ظرافت در لمس توپ و سبک بالی در قدم برداشتن ها را از کسی انتظار داریم که 5-6 بازی از برنامه بازگشت و ریکاوری اش می گذرد. اما سیلوا با یک حضور کوتاه در زمین، ثابت کرد بازیکنی است که با حضورش، تفاوت بزرگ تری نسبت به آگوئرو رقم می زند.

2. آن اختلاف سه امتیازی در صدر جدول

دیگر آنقدرها مستحکم و دست نیافتنی به نظر نمی رسد، مگر نه؟ حالا که می توانیم پس از اولین باخت اش به نیوکاسل از نزدیک ببینیم اش، چلسی نیز آنقدرها پرقدرت به نظر نمی رسد. اینگونه که فصل در حال پیش روی است، شاید باید خود را آماده جدالی شانه به شانه با آن ها برای فتح لیگ کنیم. صدالبته هنوز دوره افت سراغ لندنی ها نیامده و این در حالی است که سیتی می تواند مدعی باشد که دوره افت خود را طی کرده است. دیدن اینکه چلسی چگونه با از دست دادن ناگهانی فرم یا یک بحران مصدومیت، مخصوصاً در صورت رخ دادن در نزدیکی های پایان فصل، مقابله خواهد کرد، جذاب خواهد بود.

3. اف‌ای کاپ

یک فرصت دیگر برای کسب جام در ژانویه آغاز می شود، آن هم در برابر تیمی که در لیگ کاپ همین فصل، هفت گل از همین سیتی دریافت کرد: شفیلد ونزدی. دقیقاً به مانند فصل پیش، که آبی ها با ویگان اتلتیک در هر دو جام روبه رو شدند، 15-2014 شاهد جدال سیتی با یورک‌شایری ها در هر دو جام است و پیشروی در این جام به اعتماد به نفس سیتیزن ها، مخصوصاً هنگام رسیدن به اواخر فصل، کمک فوق العاده ای خواهد کرد.

4. چهره های آشنا در لیگ قهرمانان

سیتی از دو بازی فصل پیش با بارسلونا در اروپا درس های بسیاری گرفته است. اینکه به رقبای خود احترام بگذارد، وقتی احساس کرد که به سختی شکست خورده، دهان خود را بسته نگه دارد و از تیمی که از قله برتری گذشته و اکنون در حال حرکت رو به پایین است، نترسد. بارسلونای امسال، شکست پذیر است و اگر سیتی بتواند از پس این تیم برآید، روحیه بسیار بالایی خواهد گرفت.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط omid cityzen در تاریخ 1393/10/05 و 16:31 دقیقه ارسال شده است

انشالله با بازگشت اگویرو و ژکو بارسلون رو هم شکست میدیم و به سوی قهرمانی اروپا میرویم


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    حامیان ما...

    آمار سایت
  • کل مطالب : 768
  • کل نظرات : 3912
  • افراد آنلاین : 22
  • تعداد اعضا : 579
  • آی پی امروز : 129
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 153
  • باردید دیروز : 75
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 228
  • بازدید ماه : 228
  • بازدید سال : 28,894
  • بازدید کلی : 1,761,220
  • کدهای اختصاصی